bootstrap html templates

Hírlevél, e-DM, GDPR

Kisvállalkozások számára

Hatékonyabb lehet mint az adwords, de azért nem mindegy hogyan csinálja!

Hírlevél hatékonyabb hirdetési, upsales forma lehet, mint például az adwords, ami bizony nagyon drága. A küldésnek sok feltétele van, és a GDPR miatt bizony kockázata is.

Ennek ellenére érdemes folyamatosan gyűjteni a feliratkozókat, és rendszeresen megszólítani őket email-en keresztül is. Általános szabály, hogy sokkal könnyebb, olcsóbb megtartani az ügyfelet mint megszerezni.

Konkrét esetek kapcsán alaposan beleástam magam ebbe is. Nem lesz meglepő, de az igények, célok, körülmények felmérése az első.

Első lépések, kérdések

1

Célok

Alaposan meg kell gondolni hogy kinek, mit, mikor, milyen gyakorisággal, milyen tartalommal, céllal szeretnénk emailt küldeni

2

Jogiháttér

Megfelelő jogi szabályozás elengedhetetlen, ami lényegében ASZF-ben, Adatvédelmi szabályzatban és a hozzá tartozó dokumentumokban testesül meg. Sajnos olyan eset alig képzelhető el amikor minden teljesen szabályos, ezért is mindig számolnunk kell valamennyi kockázattal. Teljesen nem tudjuk kizárni.
A kérdés csak az, hogy ez a kockázat hogyan viszonyul a várható nyereséghez.
Hogy kinek, hogyan és mit küldhetünk az főként a GDPR bevezetése óta elég összetett kérdés. Alaptétel, hogy csak annak küldhetünk hirlevelet, e-dm-t aki ehhez határozott, egyértelmű hozzájárulását adta. Ezzel azonban nem merül ki a lehetőségek tárháza, de csak konkrét esetekre, kérdésekre adható válasz. Keressen meg ha konkrét problémája van.

3

Eszközök

Sokféle, a céljainkat kiszolgáló megoldás található. Lényegében szolgáltatásaiban mindegyik ugyanazt nyújtja, a lényegi eltérés a kiegészítő, ha úgy tetszik extra szolgáltatásokban van.
A kiválasztási szempont a küldendő mennyiség, ár mellett kiegészítő szolgáltatás hasznossága. Tudjuk-e akarjuk-e használni, vagy van olyan ami számunkra már most is szükséges.
Például van olyan ahol szolgáltató extraként külön eszközt ad a szavazásokhoz, véleménykutatásokhoz. A másiknál pedig integrálható ügyélszolgálati chat választható. Kérdés az, hogy nekünk előreláthatólag melyik lehet fontos.
Azt is mérlegeljük, hogy boldogolunk-e a magyaron kivül más nyelvvel is. Van-e magyar nyelvű felhasználói felület, ügyfélszolgálat.
Lehetőleg olyat válasszunk aki nem most kezdett szolgáltatni. Jó ha legalább nekik van tapasztalatuk.
Én ezeket ajánlom:
Sendinblue - Profi megoldás, elfogadható áron ha SMS is kell illetve fontos, hogy online chat beépülőre is van lehetőség
Constant Contact - Profi megoldás, ha véleménykutás, kérdőivek küldése, feldolgozása fontos
Mailchimp - Belépő szint, kisebb lista (2000 email cim) esetén ingyenes

+1 eszköz ami jól jön. Sok, minőségi fotóra lesz majd szükség, ezért érdemes regisztálni stockfotó szolgáltatáshoz és néhány dollárért jogtiszta fotókat vásárolni. Ne használjon másoktól "beszerzett" fotókat, egyrészt igénytelen, hiteltelen másrészt jogdíj fizetés nélkül fölösleges, aránytalan kockázatot válal.

4

Adatgyűjtés - Előkészítés

Ha még nincs adatunk könnyű a helyzet, hiszen már fentiek ismeretében, keretei között kezdjük el gyűjteni.
Ha már van akkor nagyon alapos adatbázis előkészítésre van szükségünk.

Ha mindezzel megvagyunk akkor már kezdhetjük is a küldést. Ne kapkodjunk! Ha a lista már eleve nagy (több mint 4-5 ezer) akkor mindenképpen szánjunk időt arra, hogy "bemelegedjen" a küldésre használt domain, IP cim. Ha hirtelen, már az első napon 10 ezer emailt küldünk és ezt teszük nap mint nap akkor bizony esélyünk van arra, hogy kiérdemeljük a spammer cimkét a legtöbb szolgáltatótol. Ennek következménye talán egyértelmű.

Az egyik legfontosabb cél, hogy a leveleinket meg is nyissák a lehető legtöbben. Ezért tennünk kell folyamatosan.

Megnyitási ráta maximalizálása, magyarázatok nélkül.

Átlagban, jellemzően a kiküldött emailek 20%-át nem nyitják meg akkor sem, ha mindent tökéletes. Ebből az is következik, hogy a megnyitási ráta 80% alatt van akkor van még tenni való.

Ha a jelenlegi számok rosszabbak, vagy már eleve jobb eredményt szeretne akkor mindenképpen nézze át ezt a listát.


1. Megfelelően hitelesített küldő domain, IP

2. Lista

- Nem tartalmaz érvénytelen, rossz formájú email címet

- Nem tartalmaz nem létező email címet

- Nem tartalmaz olyanokat akik háromszor egymás után nem nyitották meg a levelünket

- Nem tartalmaz már korábban visszapattanókat

- Címzett “emlékszik” még ránk

- Legyen “100% opt-in”

- Szegmentált, szegmentálásra alkalmas

2. Küldő

- Mindig egy meghatározható személy legyen

- Jó ha cégnév is megjelenik

- Nem változik gyakran

3. Tárgy

- Releváns a tartalomra

- Érzelmekre hat

- 6-10 szóból áll

- Ha a levél videót vagy videóra mutató linket tartalmazz, akkor a tárgy tartalmazza “video”

- Spam szavakat nem tartalmaz

- Sürgősség érzetét adja

3. Címzett 

- Személyesített, nem csak email cím

4. Tartalom

- Szegmentált, személyes

- Célcsoport számára érhető nyelvezet, szókészlet

- Egyszerű, világos megfogalmazás

- Tipikus spam szavaktól mentes

- Jó felbontású kép, grafika 

- Lehetőleg egyedi, de mindenképpen jogtiszta képek

- 60% szöveg, 40% kép

- Könnyen megosztható

- Tartalmaz akció-gombot, linket

- Választási lehetőséget biztosít a címzettnek

- Mobilbarát is

- Linkek száma nem sok

- Csak https linket tartalmaz

- A készítés dátumát tartalmazza

- Csatolmány nincs, vagy legfeljebb 1 db

- Tartalmaz (főként az első levelek) egy felkérést, felszólítást a címzettet számára, hogy a címünket adja hozzá a saját megbízható címlistájához 

- Leiratkozás egyszerű és könnyen megtalálható

- Spam checkerrel ellenőrzött, nem spam gyanús

5. Időzítés

- Általában kedd és péntek

- Általában 11 - 21 óra között

6. Gyakoriság

- Iparág, tartalom függő, de:

- - Legfeljebb 4 db hetente

- - Ajánlott 4-6 db havonta

7. Újaknak

- Üdvözlő mindenképpen

- Sorozat a korábbi sikeres emailek-ből ha releváns

8. Leiratkozottnak nincs küldés semmilyen okból

Jó tárgyat, hírlevelet írni bizony komoly feladat és korántsem annyira egyszerű mint elsőre gondolná. Időt kell rá szánni és több változatot készíteni. A változatokat mielőtt a teljes listára küldené tesztelni kell (A/B teszt) és csak a legeredményesebbel tovább dolgozni.

Minden rendszer részletes statisztikát biztosít melyet a GA-val együtt folyamatosan figyelni értékelni kell.

Ha bővebben érdekli a magyarázat is, vagy nem ért valamit, nem tudja hogyan és mit tegyen, esetleg másra bízná a tennivalókat akkor keressen vagy töltse le a könyvemet.

Mobirise

Oktatás, képzés

Tudja, hogy hírlevelekkel sokkal olcsóbban lehet a weboldalára látogatót, vásárlót hozni mint például Google hirdetésekkel?
A képzésen résztvevők megismerik azokat a feltételeket, szabályokat melyek teljesítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hírlevelekkel jelentős bevételt termelhessenek.
Az előadó tapasztalata alapján írt ebook-ban olvashatókat veszi sorra és egészíti ki, résztvevők kérdéseire válaszolva adja át az ismereteit. Az ebook-ot (4.990 Ft értékben) a részvevők ingyenesen megkapják.


Mobirise

Hírlevél, e-dm kalauz

epub / 2019 / magyar / 29 oldal / 4 990 Ft

Hogyan írjon, küldjön hírlevelet hatékonyan.
Az email marketing alkalmazása nélkülözhetetlen, hatékony eszköz. Növeli az értékesítést, elköteleződést ráadásul rendkívül költséghatékonyan.
Természetesen akkor ha jól használja. A “Hírlevél, e-dm kalauz” ebben segít.
A jogszabályi feltételektől kezdve az adatgyűjtésen keresztül megtudhatja a hírlevél készítés legfontosabb szabályait. Mindezt nagyon gyakorlatiasan.

Szabó István

Elérhetőség

Email: istvan.szabo@hotmail.com
Telefon: +36 70 623 11 17

Linkek

Weboldalkészítés, üzemeltetés
Képzés, konzultáció, mentoring
Projektek
Könyvek az iBooks-ban